nneas

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Flera nageltips!

Av jolin - 30 oktober 2011 15:35

1. Låt naglarna vara i fred! Sluta upp att bita, riva, pilla, plocka. En flisa ska filas bort försiktigt, inte rivas bort med våld. Använd en bra nagelfil – nagelsax är till för tånaglar! Använd gärna en nagelpoleringsfil ibland för att jämna till nagelytan, men inte för ofta eftersom det kan ta bort för mycket av den tunna nagelytan.


2. Investera i en bra nagelolja. Helst ska naglarna få olja både till frukost och kvällsmat, men gör det åtminstone till vana att smörja in naglar och nagelband varje kväll. 


3. Ta hand om nagelbanden. Sluta peta och riva, använd en nagelborste som du masserar nagelbanden med när du smörjt in dem med olja. Du kan också använda en särskilt nagelbandspeelingom du har nagelband som börjat växa långt upp på naglarna. 


4. Vid behov, använd en nagelstärkare. Använd för att skydda naglarna, och ta bort gula missfärgningar. Gör så att naglarna blir starka och växer snabbare!


5. Var försiktig med vatten, smuts och starka lösningsmedel. Använd gärna handskar när du diskar, rensar svamp eller liknande. Och skydda naglarna med ett genomskinligt lack som gör dem hårdare och gör så att vatten inte kan tränga ner lika lätt. 


6. Lacka naglarna med flera lager nagellack. Det gör dem mer hållbara mot påfrestningar. Glöm inte under- och överlack, särskilt när du lackar naglarna i mörka färger, annars kan nageln suga åt sig av färgen. När lacket flagnar eller blir matt brukar jag måla över ett lager till, dels får naglarna ett hårdare skydd, dels slipper du använda remover lika ofta. 


7. Gör det snabbt och enkelt för dig. Gör ditt gamla sega och torra nagellack som nytt. Du kan även köpa oljendroppar som droppas öcer nylackade naglar och får dom att torka extremt fort!


8. Om en konstnagel går av eller spricker gäller det att ringa salongen direkt – den ska du inte laga eller ta bort själv, på grund av risk för infektioner. Men om en naturlig nagel går av eller spricker kan du laga den själv med nagellim och silkesfiber. Vid behov kan du också själv sätta på en lösnageltip och använda lagningsgelé. Tänk bara på att den typen av tippar är till för kortare bruk i väntan på att nageln växer ut, det är ingenting man har i månad efter månad, då är det salongsfixade naglar som gäller.


9. Om du tycker det är svårt att lacka naglarna själv finns många små hjälpmedel. Fixa till små repor och jack, och ta bort lack som hamnat utanför.


10. Smörj in händerna med en skön handkräm och lacka naglarna i din favoritfärg. När händerna känns och ser sköna ut vill du inte pilla och riva…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jolin - 12 januari 2012 19:30

Har avslutat frågestunden, och alla svar finns nu på min nya blogg! Har skapat en ny blogg för att kunna börja om lite i livet. Men jag hoppas att ni fortsätter att läsa det jag har att säga. Så från och med nu hittar ni mig på länknen nedan!  ...

Av jolin - 12 januari 2012 15:30

         

Av jolin - 12 januari 2012 15:00

         

Av jolin - 12 januari 2012 14:51

Nu är jag på lite bätre humör, men knappt. Skulle suttit på ett tåg till Hallsberg om 15min, skulle fått träffa min Lina. Men nae.. Kanske blir att åka in till Karlskoga istället. Vem vet, hemma vill jag inte vara. För övrigt så sitter jag just nu i ...

Av jolin - 12 januari 2012 14:12

Skulle åkt till Hallsberg idag. Men fick precis reda på att det inte blir så, såhär lagomt i sista sekund. Så ah, vad ska jag nu göra? Tvätta av mig sminket och spendera dagen i sängen kanske. Finns inte så mycket mer att göra. Känner mig svag, men d...

Ovido - Quiz & Flashcards