nneas

Alla inlägg under september 2011

Av jolin - 30 september 2011 17:47

Okej nu blir det packa väskan, och sedan drar jag mig in till Karlskoga! 

Får träffa min bejb iallafall :$ Men ah, som ni redan vet så kan jag ju inte blogga speciellt mycket när jag är hos Amanda, så skriver kanske ett till inlägg innan jag åker, annars skriver jag imorgon! 


Av jolin - 30 september 2011 15:56

Fan vad sur jag blir. Skulle fått mitt studiebidrag idag, men nej.. Skulle fått mitt barnbidrag istället. Men fick jag det? Nej, mina pengar kommer in nästa vecka. 
Så har inga pengar alls, och jag som vill dra till min älskling Amanda.......... 


Skolan gick väl bra, fick bara små utbrott då och då på min bukett. Vi skulle göra en nivåbukett, gick åt helvete. Pinnarna gled ut handen, blommorna ställde sig rätt ut.

Ingenting blev som det skulle. När jag väl var klart och ganska nöjd, så säger Sofie att vi ska plocka isär dom igen. Då hon även skulle ge oss tre blommor till. Då var det bara att börja om, den första vart jättefin, men då säger Sandra att jag har så mycket tid kvar så jag kunde göra om den, den andra vart sämre, och den sista vart sämst, och den skulle vi fotografera. Kul liv, nej! Sen när vi bara hade en kvart kvar på lektionen så säger Sofie och Sandra att vi ska göra ca 20 st gladiolusbuketter som sedan skulle till affären inför försäljning. Alla stressade sönder, men det gick!


Sen hade vi svenska då jag nästan fick ett till utbrott på några brudar från andra klassen. Satt och läste och skrev recensioner, och de hade verkligen ingen respekt alls. De satt och skratta och prata, skratta och prata, skratta och prata hela lektionen. Fyfan, så höll man på i sjuan, inte i första ring?


Aja, sen gick jag upp på stan med Lisa och Hannah, Lisa fick hålla mig sällskap. Vi sprang omkring inne på korthuset och provade roliga hattar med mera. Sen gick vi till våghustorget igen. Tog bussen hem då mamma mötte mig och sa att hon skulle hämta ut ett paket, trodde det skulle vara mitt löshår, men nejfan. Det var det inte.. 

Och nu sitter alla och tjatar på mig om att jag ska komma till karlskoga och degerfors. Men har inga pengar. FML! 


  Nivåbukett 1, fml


   Nivåbukett 2, fml

Av jolin - 29 september 2011 20:11

Nyduschad och go, kan det bli bättre? Nystädat rum, och nybäddad säng, nya sängkläder. Underbart, det ända som saknas nu är en fin liten pojke. Men jag får nöja mig med läxorna istället och älskade Ben&Jerry! Efter jag skrivit klart min filmanalys så ska jag kolla på första säsongen av Gossip girl. Sen ska jag tamefan sova!!! 

Imorgon är det fredag och då blir det fredagsmys, med mig själv. Mindre kul, får tvinga hit någon hihi :$ Nej men nu har jag inte tid för detta!! Godnatt :*


Av jolin - 29 september 2011 18:56

Nu har jag käkat, så nu blir det fixa på rummet. Sen ska jag ta en lååååång dusch. Sen tändaen massa ljus och plugga. Sen slår jag på en bra film och sover. Imorgon blir det upp till skolan och ge järnet. Sen följer jag nog med syster och Amanda till gymmet. Behövs verkligen säger jag! Men skriver mer seeeeenare!!!

Av jolin - 29 september 2011 18:18

Haha hann aldrig börja städa. Planterade om blommorna åt mamma och sedan fick mamma med mig till affären då hon ville ha bärhjälp. Så nu ska jag ska jag äta och sedan städa. Och sist med inte minst duscha och plugga. Men skriver mer senare! 


 

Av jolin - 29 september 2011 16:30

Gör ett litet tidsinställt inlägg och ser hur det går. 

Håller just nu på att städa mitt rum, och ska snart gå ut med Alice på en liten promenad. Kommer antagligen upp bilder på mitt rum lite senare, men ni får tänka på att det inte är klart, det saknar en byrå, hyllor, spegel och ännu en till väggdekoration. Och jag ska antagligen köpa en sänggavel (?) till min säng. Så det kommer vara mycket finare och mysigare när jag är klar. Så kommer ladda upp en före och efterbild lite längre fram. Haha, har inte en aning om vad jag mer ska skriva. Så ni får klara er sålänge! Puss hej :)

Av jolin - 29 september 2011 15:16

Trött tjej. Har glott på 4 filmer idag, och fler kommer det antagligen bli. Måste även plugga.. Men det gör jag om en liten stund. Först ska jag städa, plantera om blommor åt mamma, gå ut med Alice åt mamma, duscha och sedan kan jag plugga. Så kommer nog skriva igen lite senare, men tänkte att jag kunde göra ett inlägg nu lite snabbt så ni vet att jag lever. Men ah, haha.. 

Kanske gör ett tidsinställt inlägg, vem vet? 


 

(Bild ifrån i måndags! )

Av jolin - 28 september 2011 20:13

Har inte bloggat någonting idag, så gör ett snabbt inlägg nu. 

Tog bussen till skolan imorse för en lektion, då vi skulle få se biblioteket och så.. Sjukt onödigt med tanke på att vi redan varit där. Sen gick jag och Anna upp på stan. Då jag köpte mig en fin blus och en ny tubhalsduk. Sen gick vi ner till Java och köpte ungsbakad potatis, kyckling med sallad och currysås. Supergott kan jag lova er! Sen gick vi upp till ica för att köpa godis. Sedan tog jag bussen hem. Var hemma i en halvtimme ungefär, sedan tog jag bussen upp till stan igen. Kollade lite. Påväg hem köpte jag med en "hamburge-tallrik". Den var inte alls god :( Nu sitter jag här och ska snart slå på en film och försöka sova. Tänke plugga igår men hann aldrig. Och idag är en sån där dag då man verkligen inte vill eller orkar. Så får faila på engelskan och de latinska blommorna! Imorgon blir det skolan och sedan hem. Då jag ska skriva klart min filmanalys. Sen får jag se vad som händer. Puss! 


   


Kommer inte kunna ladda upp några bilder på dagens outfit då min syster är trött på att jag går in på hennes rum och fottar. Men så fort jag köpt mig en spegel, så kommer det upp bilder!! 

Ovido - Quiz & Flashcards