nneas

Alla inlägg under december 2011

Av jolin - 7 december 2011 19:11

 

Tycker det är lite kul att hela facebook är spammad av sådana statusar, och en massa gilla. statusar.. 

Men tänkte att jag skulle prova denna förut, och det stämde faktiskt. Har försökt klura ut hur det kan bli så.. 

Men det går inge bra, någon smart jävel där ute? ;)

Av jolin - 7 december 2011 19:01

Har nu gjort klart allt till engelskan imorgon, eller iallfall nästa, måste göra uträkningar och sedan skriv ut några bilder. Sen måste jag självklart översätta allt till engelska och fråga de andra i min grupp om de tycker att det låter bra. Får hoppas, orkar vekligen inte göra om allt nu! Så önska mig lycka till !


 


Ni får en liten tjuvtitt! 

Av jolin - 7 december 2011 17:04

Nu har jag samlat kraft och ork till att blogga. Kan börja med att berätta lite om dagen. Skolan var seg som f*n, hade laddat upp inför redovisningen, men självklart var Sandra sjuk.. Så vi kör på fredag istället. Så istället pratade vi om noveller och ordspråk. Alla i Td och Florist har skrivit noveller som våran lärare rättat. Hon sa att alla var super bra, och att många kändes som självbiografer, men att det var en som var väldigt hemsk. Och att hon gärna skulle vilka läsa upp den inför hela klassen på fredag, då vi ska prata var och en om dem. Hon skulle tydligen fråga den personen om det var okej om hon gjorde det, så ingen vet vems det är ännu..


Sen efter skolan följde Lisa med mig till tandläkaren. Kan säga att salivtest må vara en av de mest störda saker jag gjort haha. Fick sitta själv i ett rum i en kvart, då jag skulle dregla, och spotta i en kopp haha. Sen fick jag någor som liknade en krita som jag skulle tugga på och sedan spotta ut allt spott jag fick i munnen i ett annat provrör. Först smulade sig hela "kritan" och sedan bildade det sig till ett tuggummi, ett tuggummi med smak av stearinljus. Hemskt hahah. Sen fick jag lägga mig i stolen, fick bedövningssalva och sedan lustgas, och en bedövningsspruta. Kan lova att jag var helt borta där ett tag. lustgas må vara det skönaste men konstigaste som finns. Känslan var obeskrivlig. Hela kroppen domnade bort, förutom hjärnan och ögonen i princip. Kunde inte röra på mig, den där stickande känslan i hela kroppen som man brukar få när t.ex en fot "somnat". Fast inte lika hemskt, kändes som jag flög fast ändå inte, kände mig tung och avslappnad. Fattade knappt själv vad som hände. Har nog aldrig varit så avslappnad. Men sen efter ett tag fick jag vanlig luft så att lustgasen skulle släppa. Satt och pratade lite, så nu i fortsättningen ska jag få lustgas de gånger jag ska laga osv. Känns jättebra. 


Tog sedan bussen hem, fick en hemsk huvudvärk.. Men tog en alvedon så det släppte. Fick ett sms av Erika då hon skrev att hon inte kunde komma idag. Kändes ändå ganska skönt fast lite ledsen vart jag ju såklart. Har så mycket att göra idag. Måste fixa allt inför engelskan då jag måste skriva om prinssesan Mandelens "bröllop" som jag nämnde i tidigare inlägg. Sen ska jag baka ikväll och plugga inför mitt lilla förhör imorgon. Men nu måste jag fixa lite med buketterna osv. Men skriver mer sedan! :*

Av jolin - 7 december 2011 15:30

Dagens julklappstips;



Två snygga t-shirts för killar, alltid bra att ha och de är även väldigt snygga!

Ni kan beställa dem här ifrån http://www.sportamore.se/ för ett väldigt bra pris!  


Dagens sanning;

Jag måste alltid kolla klockan en gång extra även fast jag precis kollat den.

Av jolin - 7 december 2011 08:13

Har ingen aning om varför jag är vaken nu?.. Men vaknade först av att mamma kom hem och pratade lite med Alice. Så jag sa hej, då berättade hon att det hade snöat, och sen pratade vi om en man som blivit skjuten här i Örebro utav en polis igårkväll. Sen sa hon att hon skulle göra pepparkaksdeg så jag kunde baka åt klassen. Sen försöket jag somna om då jag var skittrött.. Men icke sa nicke, kunde inte somna om, så jag hjälpte henne lite. Men nu är jag skithungrig, men jag får inte äta då jag ska till tandläkaren och göra dedär jävla salivtestet. Då får man ju inte äta, dricka eller röka innan. Så nu ska jag lägga mig och sova ända fram tills klockan nio, sen måste jag fixa med och sedan mot skolan. Men skriver mer senare under dagen!

...

Av jolin - 6 december 2011 23:11

Har inte somnat än, har kollat på 2 1/2 men.. Men efter ett tag började jag fundera.. Tänk om kärlek var lika lätt som det var när man var liten, man kunde "fråga chans", man behövde inte gå omkring och vara orolig och chansa hela tiden. Man fick antingen ett ja eller ett nej.. Men nu måste man chansa, man kanske "håller på" med en kille ett tag, får känslor, men efter ett tag får du reda på att han inte har känslor för dig...Det är oftast så att någon får falska förhoppningar och blir sårad i slutänden. Till sist vågar man inte chansa, och skapar ett yttre skal för att skydda sig själv. Man vågar inte visa sina känslor, och istället så sårar man folk. Livet är verkligen inte lätt. Jag vill bli liten igen... 


Har även kommit fram till att jag inte släppt min förra "romans" helt än. Det borde vara dags för det, borde redan släppt honom. Då det inte var något speciellt från första början.. Men aja, that's life. Godnatt! 

Av jolin - 6 december 2011 21:18

Nu får det räcka med plugg för idag, allt sitter nästan, så nu är det bara att hoppas på att jag inte får en blackout, och att allt går bra. Nu blir det film och sedan sova! Åh juste, imorgon får jag min bebis och en ny frisyr, vissa har det ju bra!


 


Haha bjuder på bilden ;)

Av jolin - 6 december 2011 19:18

Det är helt sjukt att man kan avra så nervös. Jag hatar verkligen att redovisa och har inte gjort det på ca tre år nu. Så imorgon blir första gången på väldigt länge.. Men jag vill verkligen inte. Men någon gång måste jag ju göra det. Har funderat hela dagen på att skita i skolan imorgon. Men nu har jag bestämt mig, jag ska redovisa, jag ska klara det! Grejen är att det inte ens är mycket jag ska säga, kanske pratar i ca 1-2minuter, om ens det? Det ända jag ska säga är " När det svenska språket hade avlägsnat sig från det nordiska fornspråket uppkom dialekter i det svenska språket. Man säger att utvecklingen av de svenska språket är för att språkanvändare ville skijla sin från mängden och vara unika. Vi har många dialekter, men skillnaden beror på vart man kommer ifrån, vart man är uppväxt och vilken mijö man har omkring sig. Man vet inte hur många dialekter det finns då man inte vet vart en dialekt börjar och slutar. Men språkforskare har delat in dialekterna i huvudområden och den vanligaste indelningen består av sex områden." Det ser mer ut än det är.. Men sk anog plugga lite mer nu, sedan imorgon bitti och sen läsa igenom det en gång till innan lektionen börjar. Ciao! 

Ovido - Quiz & Flashcards