nneas

Alla inlägg under oktober 2011

Av jolin - 22 oktober 2011 12:27

Haha kommer inte ihåg vad jag gjorde just den 22;a oktober 2010.. Kollade på min gamla blogg om jag hade skrivit något, men det hade jag inte.. Så jag bjuder på några gamla bilder istället !


   Jag och min gudfar Tony för flera flera år sedan!    Jag och min syster för hur många år sedan som helst!    Haha jag på Karlskoga marknaden för länge sedan!    Min syster och min mamma!    Jag och min pappa på min första skolavslutning! 

Av jolin - 21 oktober 2011 21:25

Att känna sig snygg i håret och vara nöjd med sin frisyr är något som för de allra flesta av oss verkligen varierar från dag till dag. Ett fint hårsvall lyfter de flesta dagar medan det är svårt att känna sig snygg och må bra med sig själv med en fet och oljig hårbotten.


Klipp bort slitna och kluvna hårtoppar

Att klippa sig ofta är inget som får ditt hår att växa bättre och bli längre, som många av oss kanske tidigare, av någon anledning, har trott. Däremot bör man klippa sig så pass ofta att man undviker kluvna hårtoppar. Ju mer kluvna och skadade dina hårtoppar är, desto mer måste man klippa bort när man väl är hos frisören, vilket kan kännas tungt för dig som vill ha längre hår. Att hålla dina toppar fina gör även att ditt hår ser bättre ut, och det är lättare att hålla det fritt från tovor och trassel.

Välj produkter som passar ditt hår

Precis som med din och andras hud, så har alla personer olika hårkvalitet och förutsättningar när det gäller ens hår och hårbotten. När man väljer vilket schampo och balsam man ska använda är ens egen hårkvalitet vad man bör utgå ifrån för att kunna nå bästa resultat. En extra kick får ditt hår av en stund i bastun tillsammans med en hår inpackning eller lite balsam i håret samtidigt. Låt sedan håret få självtorka efteråt om möjligheten finns istället för att föna håret varmt med en hårtork, som lätt sliter på håret. Andra varma verktyg för året som plattång eller locktång bör man också undvika att använda dagligen, då de precis som hårtorken fort sliter på håret. Dessa varma verktyg bör användas mer sällan för att skona på håret och användas tillsammans med skyddande produkter för att undvika onödigt slitage och få ditt hår att se bra ut längre.


Av jolin - 21 oktober 2011 21:19

Av jolin - 21 oktober 2011 20:02

Något jag saknar, finns mycket jag saknar, som tex. att ha ett förhållande, min morfar och min klass! Så väljer min klass just nu! 


Klass 9, 8 & 7B från Stora Valla, Jag saknar er något enormt!! 


                       

Finns två personer som inte finns med på bild, och det är Jesper & Eveline :(

Av jolin - 21 oktober 2011 19:41

Åh shit, förlåt för min dåliga uppdatering idag. Men gick till skolan idag, vilket inte var så smart då hela mitt ben gjorde ont och knät svullnade upp. Och mitt sår ser inte så fint ut, så har jag fortfarande ont i imorgon så drar vi till läkaren. Men iallafall, när jag kom hem gick jag och la mig, och vaknade nu!!! o;  Skulle kunna lägga mig i sängen och somna om igen, så sjukt trött. Men kommer vakna vid två inatt och vara skit pigg. Not my thing.. Men får blogga under hela kvällen istället! Just ja, pappa ringde mig vid fem när jag låg och sov, han ville att jag och min syster skulle komma ikväll, men orkade inte ikväll, så åker nog hem till honom imorgon, och då ska jag fan träffa Manda!


 

Detta fick jag göra i skolan idag. Och kan tillägga att jag hatar cypress, fy vad det luktar! Och rosetten är inte lätt att göra. Och äpplena ligger fel och det saknar pärlor. Första gången jag någonsin gjort en krans i hela mitt liv, eller ah har ju pyntat kransar förut men har aldrig lindat en kransstomme. Fick mvg/ A på halva och g/ D på andra halvan, fick mvg på den sidan som var smalast.. Liksom första gången jag gör en krans, vad tror dem om mig? 

Av jolin - 20 oktober 2011 21:09

Woah, nu börjar jag få tråkigt, har sytt lite åt mamma. Men nu har jag verkligen ingenting att göra. Så går och tvättar av mig sminken och sedan kollar jag klart på säsong fyra utav Gossip Girl. Skriver mer imorgon efter skolan, puss ♥


    


i don't need you in my life anymore, 
all i need is people that loves me
and takes me for who i'm
so bye bye bitch
Av jolin - 20 oktober 2011 19:17



Sådär lagom snygg grabb, Travis ♥  


Sitter här och njuter av livet, har nått den vändpunkten då allt känns bra.

Musiken på toppen, samma sak med humöret. Har precis skrivit ut några bilder som sitter på min vägg. Ska även beställa hem några bilder, kommer bli awsome! Ska snart sy lite och sedan plugga på min läxa, imorgon ska jag till skolan oavsätt vad! Åh kom just på att det är fredag, och jag har inga planer. Blir nog en lugn helg hemma. Om jag inte fixar busspengar så jag kan ta mig till Malin eller Amanda. Annars tvingar jag hit Erika så hon får klippa mig, hihi det behövs! Men nu ska jag sy lite, skriver mer senare! 


Av jolin - 20 oktober 2011 19:12

Att ha rätt slags sminkpenslar - och använda dem på rätt sätt - kan få din mejk att se både bättre och snyggare ut. De ser nämligen till att sminket lägger sig bättre på huden och håller längre. På marknaden finns det en uppsjö av olika penslar i alla möjliga storlekar, men att köpa hem allihopa skulle onekligen gräva ett rejält hål i plånboken. Är du ute och shoppar penslar för första gången - satsa på följande fem att börja med:


Puderborste, för både puder och bronspuder.

Rougeborste, Använd för att ge kinderna färg eller för att applicera highlighter.

Ögonbrynsborste, Tämjer både vilda ögonbryn och ihopkletade ögonfransar.

Ögonskuggeborste, För att applicera och blanda ögonskuggor.

Läppstiftpensel, Gör det lättare att få en fin och hållbar färg på läpparna utan klet.


Börja med att köpa de bästa borstarna som du har råd med. Om de har riktigt bra kvalitet kan de faktiskt hålla i flera år, vilket ju spar dig både pengar och tid än att köpa nya, halvbra varje år. Borstar som har riktigt hår är i regel fluffigare och är bättre på att både plocka upp färgpigment och applicera det exakt var du vill ha det. Men när det gäller flytande produkter och cremer, som till exempel foundation, är faktiskt syntetborstar bäst.


Ovido - Quiz & Flashcards