nneas

Alla inlägg under oktober 2011

Av jolin - 20 oktober 2011 19:07

Ehm min bästa födelsedag.. Den var fan jobbig, för nu när jag tänker efter kommer jag knappt ihåg en enda.. Så därför kan jag inte svara på denna, sorry :(

Av jolin - 20 oktober 2011 17:08

 

Hemsk bild på mig, men det är då inte mig ni ska titta på utan det jag har i handen!

Vart så lycklig när jag såg Julmusten stå där inne i affären och lyste upp en dyster dag som denna! Iallafall har inte bloggat idag för att jag vaknade vid ett och insåg att jag var tvungen att sätta på mig kläder osv för att vi skulle på utvecklingssamtal. Tog bussen upp på stan med mamma, och sedan gick vi till skolan. min mentor hade bara positiva saker att säga om mig, det kändes skönt att höra !! Efter samtalet gick mamma och jag och handla och tog bussen hem. Var nära på att få världens utbrott på bussen då det stod två utländska killar på bussen som tuggade tuggummi, fyfan vad de smaskade. Hemskt, ville bara slå till dem! Aja nu sitter jag här med min kära mat och ska äta och kolla på Gossip Girl, skriver mer senare! :*

Av jolin - 19 oktober 2011 19:37

Välj först en färg på ögonskugga som passar din ögonfärg. Använd tabellen nedan endast som en vägledning för färgschema: 


 

Som du ser går varje schema från ljusare till mörkare färg på ögonskugga. Du kan givetvis välja endast två av färgerna och till vardags kanske bara en för att få en naturligare look. Huvudsaken är att grundprincipen är klar. Gör nu så här: 


1. Börja med den ljusaste färgen på ögonskugga och täck hela ögonlocket hela vägen upp till strax under ögonbrynet. Du kan även lägga lite av den ljusare färgen på undersidan av ögonvrån.


2. Ta sedan den näst ljusaste färgen på ögonskugga och måla från mitten på ögonlocket och utåt. Lägg inte ögonskuggan lika högt upp mot ögonbrynet denna gång. Var noga med att övergången mellan färgerna blir snygg och naturlig. Använd en tops för att åstadkomma detta. 


3. Till sist, ta den mörkaste ögonskuggan och lägg den vid yttre ögonvrån i en sorts uppåtgående triangel. Var även här noga med övergången mellan ögonskuggorna. Du kan också lägga lite av den mörkaste ögonskuggan under den undre fransraden så att den möter samma färg på ögonlocket. Var dock ganska lätt på handen så att resultatet inte blir alltför hårt och kantigt.

Av jolin - 19 oktober 2011 19:21

Jag har då bara rest till Danmark, måååånga gånger.. Så tar en av de resorna. 

Jag, mamma, pappa & Inez åkte till Danmark en vecka, då vi bodde på en camping där vi alltid brukar bo. Finns så mycket kul på den campingen och det bästa som är där är deras enorma studsmatta som sitter fast i marken, deras nybakta bröd & derar gigantiska rutschebana. Men iallafall, vi åkte till Legoland, Tivolit i Århus & Labyrintia. Jag verkligen älskar tivolit i Århus, hur stor som helst, helt underbart. & på Labyritia är det bara en massa labyrinter, stora & små. Man går verkligen vilse i en av deras största, men kul är det! & vi åkte självklart till den fina hamnen i Juelsminde, älskar verkligen deras båthamn! Där vi spelade minigolf, kollade på båtar, plockade snäckor vid havet & åt deras goda pommesfrits! Vi var även på en glassbar i Danmark, och jag skämtar inte, har nog aldrig betalat så mycket för så lite glass, men det var de värt. Så sjukt underbar glass hade dom där! & nu när jag sitter & tänker tillbaka, så saknar jag Danmark, jag måste verkligen dit snart igen! 

Av jolin - 19 oktober 2011 18:02

 

Bäddar ner mig i sängen och kollar på Gossip Girl, sen blir det fan sova. Men om jag känner mig själv så kommer jag inte somna förens sent.. Så hinner nog göra ett till inlägg sen. Och med lite tur så kan jag ta mig iväg till skolan imorgon! 

Av jolin - 19 oktober 2011 17:34

 

Kom hem från tandläkaren för en liten stund sen, ett ganska onödigt tandläkarbesök om jag får säga det själv. Behövde bara fylla i ett papper och sedan satt vi och prata lite om vad jag kan göra för att få friskare tänder, och vad de kan göra för att behandla min skräck. Ska dit om två veckor igen, men då ska vi bara ta kort. Men nu ska jag äta, är jättehungrig! 

Av jolin - 19 oktober 2011 14:11

Förlåt för min dåliga uppdatering idag, men har inte haft ork eller lust.. Men gör ett snabbt inlägg nu. Vart ingen skola idag då jag försov mig och mitt knä svullnade upp igen under natten.. Men imorgon ska jag iväg! Men nu hinner jag inte skriva mer, ska fixa det sista och sedan ta bussen upp till tandläkaren! Skriver mer sen! 


 

Av jolin - 19 oktober 2011 01:03

NAGELTIPS

1. Längre naglar
Massera dina naglar så ofta du kan! Det stimulerar blodflödet i nagelbädden och gör att naglarna växer snabbare.


2. Slipp missfärgat
Gör det till en god vana att alltid måla naglarna med ett ofärgat baslack innan du använder färgade  nyanser. Det förhindrar att dina naglar blir missfärgade. Ett lager ofärgat baslack ovanpå färgen ser dessutom till att dina naglar behåller färgen längre.


3. Olja för torrisar
Olja är dina torra naglars bästa vän! Har du ingen nagelolja hemma, prova istället att doppa fingrarna i en skål med varm olivolja.


4. Få nagellacket att torka snabbare
Prova att stoppa dina naglar i kallt vatten när du precis är lagt på nagellack, det hjälper lacket att torka fortare.


5. Inga mer gula naglar
Koka upp vatten och salt och låt svalna ett par minuter. Stoppa ner fingrarna i vattenbadet och låt ligga i 20 minuter. Upprepa så ofta som möjligt. På lite sikt vitnar dina naglar.

Ovido - Quiz & Flashcards