nneas

Alla inlägg under oktober 2011

Av jolin - 30 oktober 2011 17:55

Känns som att jag behöver mer energidricka för att överleva kvällen. Får springa iväg om en liten stund.

För övrigt så sitter jag just nu på systers dator då hon spelar på min. Känns även som att jag bloggat urdåligt

denna vecka om man jämför med förra veckan osv. Men ska försöka bättra mig nu på lovet!  Kan ju börja nu ikväll redan.

Tänkte skriva lite om hur jag sminkar mig och vad jag ska göra under lovet osv. Men nu så ska jag kolla efter en klänning!

 

Av jolin - 30 oktober 2011 15:35

1. Låt naglarna vara i fred! Sluta upp att bita, riva, pilla, plocka. En flisa ska filas bort försiktigt, inte rivas bort med våld. Använd en bra nagelfil – nagelsax är till för tånaglar! Använd gärna en nagelpoleringsfil ibland för att jämna till nagelytan, men inte för ofta eftersom det kan ta bort för mycket av den tunna nagelytan.


2. Investera i en bra nagelolja. Helst ska naglarna få olja både till frukost och kvällsmat, men gör det åtminstone till vana att smörja in naglar och nagelband varje kväll. 


3. Ta hand om nagelbanden. Sluta peta och riva, använd en nagelborste som du masserar nagelbanden med när du smörjt in dem med olja. Du kan också använda en särskilt nagelbandspeelingom du har nagelband som börjat växa långt upp på naglarna. 


4. Vid behov, använd en nagelstärkare. Använd för att skydda naglarna, och ta bort gula missfärgningar. Gör så att naglarna blir starka och växer snabbare!


5. Var försiktig med vatten, smuts och starka lösningsmedel. Använd gärna handskar när du diskar, rensar svamp eller liknande. Och skydda naglarna med ett genomskinligt lack som gör dem hårdare och gör så att vatten inte kan tränga ner lika lätt. 


6. Lacka naglarna med flera lager nagellack. Det gör dem mer hållbara mot påfrestningar. Glöm inte under- och överlack, särskilt när du lackar naglarna i mörka färger, annars kan nageln suga åt sig av färgen. När lacket flagnar eller blir matt brukar jag måla över ett lager till, dels får naglarna ett hårdare skydd, dels slipper du använda remover lika ofta. 


7. Gör det snabbt och enkelt för dig. Gör ditt gamla sega och torra nagellack som nytt. Du kan även köpa oljendroppar som droppas öcer nylackade naglar och får dom att torka extremt fort!


8. Om en konstnagel går av eller spricker gäller det att ringa salongen direkt – den ska du inte laga eller ta bort själv, på grund av risk för infektioner. Men om en naturlig nagel går av eller spricker kan du laga den själv med nagellim och silkesfiber. Vid behov kan du också själv sätta på en lösnageltip och använda lagningsgelé. Tänk bara på att den typen av tippar är till för kortare bruk i väntan på att nageln växer ut, det är ingenting man har i månad efter månad, då är det salongsfixade naglar som gäller.


9. Om du tycker det är svårt att lacka naglarna själv finns många små hjälpmedel. Fixa till små repor och jack, och ta bort lack som hamnat utanför.


10. Smörj in händerna med en skön handkräm och lacka naglarna i din favoritfärg. När händerna känns och ser sköna ut vill du inte pilla och riva…

Av jolin - 30 oktober 2011 15:29

Med tanke på att jag bara äger tre par skor så måste det bli mina kilklackar i svart läder!

Äger ett par trasiga converse, ett par sneakers och ett par kilklackar!

Kilklackarn fick jag av pappa i födelsedags presnt. Hur tjusiga som helst! :)

Av jolin - 30 oktober 2011 15:27

Min favorit plats är hos Malin i Degerfors. Känner mig trygg i hennes närvaro.

Kan vara mig själv, hur underbart som helst. Och hennes familj inklusive

djur är skit goa! Har dock inte varit där på länge, så får snart fly dit igen! 

Av jolin - 30 oktober 2011 14:34

Kom hem från Marieberg för en liten stund sen. Åkte dit för att köpa skor och en bh. 

Fanns inte en bh som passade, alla var för små, brb självmord typ.. Och smyckena passade inte heller.

Vilket betyder att mitt liv går under. Fanns inga skor heller som jag ville ha.. Thigtsen fanns inte heller i

min storlek. Så nu hatar jag verkligen att shoppa, älskade det förut, allting passade... 

Men jag köpte två par thigts, knästrumpor och till sist en bh, som knappt passade.. 

Imorgon kilar jag upp på stan istället och kollar in deras utbud. Måste fixa det sista till nästa helg också.

Och mammas present, önska mig lycka till! Nu sitter jag iallafall här med en kaffe med lite kanel som topping!

Skriver mer sedan när jag är på bättre humör!


Dagens lookalike'  

Av jolin - 29 oktober 2011 22:13

Tråkig lördag, brb självmord hihi ....... 

Nejdå hihi, ska ta något att äta och sedan kolla på film :) 

Imorgon bär det av till marieberg för att införskaffa mig några bhaaaaaar....... 

Och juste, färgade håret förut, och fick en hårförlänngning utav

Mammi i födelsedags present, den kom idag :D

 

Av jolin - 29 oktober 2011 17:43

Nu jävlar har jag fått mitt lov, något galet underbart! Kämpade på som fan idag,

då vi skulle sälja rosabandet hela dagen !Min grupp ( jag, Hannah och Sandra ) fick ihop tre tusen bara vi. Och samanlagt fick vi ihop arton tusen. Igår hade vi bara samlat in sex tusen under hela månaden, alltså tolv tusen idag på några timmar! Och med tanke på att ett band kostade tjugo kronor styck kan ni ju fatta hur många vi sålde ! Känns oerhört skönt. Fyfan vad jobbigt det var att hålla humöret uppe hela dagen, varannan person sa nej på ett eller annt sätt, på ett grymt otrevligt sätt.Men fick även ragg, haha ;)  Nu ska jag kolla på film hela kvällen och bara vila upp mig! 


 

Påtal om ingenting så vill jag pierca mig :(

Av jolin - 28 oktober 2011 18:55

Ge mig sommar....  


Har inte bloggat speciellt mycket idag, har inte haft tid eller lust.. 

Var i skolan, hade hantverk och svenska, gjorde en stående gravdekoration och en oasisdekoration

till morgondagens försäljning. Har ju skola imorgon, så inget lov för mig ännu.. 

Aja, ska sälja rosa band imorgon på stan ( krämaren ) mellan 10-16.. Sen får jag lov!

På måndag eller tisdag går jag upp på stan och köper mig lite utklänads-saker. Sedan åker jag nog in 

till Amanda och softar gaaaaaaalet. Sen firar jag halloween och min mamma nästa helg! 

Men nu orkar jag inte skriva mer, skriver imorgon :3

Ovido - Quiz & Flashcards