nneas

Alla inlägg under maj 2011

Av jolin - 11 maj 2011 19:57

Har precis skickat in min musikanalys till min lärare, hoppas jag får godkännt! 

Såhär ser den ut; 



Musikanalys åk9

G uppgift


Låten jag har valt heter Jag kommer och är sjungen utav Veronica Maggio.

Jag vet inte riktigt vad det är för musikstil, men tror det ligger mot Pop-hållet.


I introt kan du höra gitarr och en svag puls av trummor.

In mot första versen hör du trummorna starkare, och gitarren blir svagare,

Och tempot ökar. Lite längre in i låten kan du även höra synt och fiol.

Och i outrot hör du synten ännu en gång.


Juanes är en kille som jag tror skulle klara av att göra låten riktigt bra!

Det skulle nog bli mer gitarr och mindre trummor, och även lite spanskt

Inslag. Han har en jättefin röst.

Men om man skulle ta t.ex Akon så tror jag inte att den skulle bli bra alls.

Han är mer en hiphop-kille eller en rap-kille. Sen har han inte den rätta stämman i rösten. Och har en helt annan stil.


Jag gillar låten för att jag får som ett pirr i magen, och blir riktigt glad och får en sommarkänsla. Hon har även en riktigt bra röst. Jag fastnade direkt första gången jag hörde den. Och därför tycker jag också att du ska lyssna på den!



Jolin Kiel, 9b

Av jolin - 10 maj 2011 20:14

Jag orkar verkligen inte blogga idag.. Hann aldrig göra det igår heller.. 

Jag mår inte så bra just nu, är sjuk som f*n och har fullt upp i skolan.. 

Men tänkte bara berätta att gårdagen var helt underbar, den spenderades

 med Eveline i solen! Fick allt lite färg ;) Och idag efter skolan åkte vi till stan där jag köpte en tunika, ett par shorts, ett åttapack örhängen och ett nagelack! Spenderade stunden på stan med Evelien och Angelica. Efte stan åtke jag och

Eveline hem till mig. Sen för en stund sen åkte hon till Svartå till sin pojkvänn. 

Men nu ska jag bädda ner mig i sängen och försöka sova så kanske jag 

orkar upp till skolan imorgon, har ju ändå tre prov imorgon.. 

Wish me good luck! 

Av jolin - 8 maj 2011 22:21

Detta har varit en lång men bra dag! 

Som sagt imorse väckte Andersson och Jesper oss. 

Så vi fixade oss och sedan kom dom och hämta upp oss.

Även Malin och Jespers flickvän var med.

Men Jesper och hans brud åkte i Jespers bil.

När vi inte hade långt alls kvar så var vi tvugna att stanna på en mack för 

att Andersson var tvungen att fixa något med en slang till bilen.

Motorn var nära på att börja koka.. Så jag, Malin och Tina sprang in

och köpte en dricka och isglass. Det var supergott kan jag lova! 

Det behövdes också, för det var så sjukt varmt ute. 

När vi kom fram till Karlstad så parkera vi, och gick 

sedan in till entrén, där inne så lura vi dom att jag var 14år, 

så jag fick gå in gratis. Haha dom trodde inte på oss först.. 

När vi kom in gick vi runt och kolla på massa snygga bilar.

Och killar förstås ;) Efter vi varit där en stund åkte vi in

till stan för att käka, så vi gick in på Mc´Donalds. Där inne

såg vi pinsamaste ungarna. Dom var typ "wannabe emo" skitfult

sminkade, fake- piercingar och skit. Jag skämdes bara utav att tänka

på dom eller se dom..  Efter vi ätit åkte vi tillbaka till Karlskoga där dom släppte av mig. Jag började diska, efter jag diskat åkte pappa och jag till affären. Och efter det till Sibylla. Kom hem och käkade igen.. 

När det var en kvart kvar tils Big Brother börja så sprang jag in i duschen

lite snabbt. Sen satte jag mig i soffan med en chips-påse. 

I varje paus så gick jag och diskade. 


Jag vart grymt glad utöver att Gurkan fick stanna kvar. 

Men ledsen för att Katerina åket ut. Visst jag tycker 

inte om henne, men jag HATAR Peter.. 

Aja finns ingenting jag kan göra mer än

att vara besviken p åsvenska befolkningen.. 


Nu ska jag bädda ner mig i sängen och kolla på film tills

jag somnar, sedan blir det upp till skolan! 

Sov så sött mina fina! 

Av jolin - 8 maj 2011 12:39


Haha detta blir jobbigt. 

Jag har intee bara en nära vän, jag har många.. 

Men jag tar den som jag umgås mest med, och det 

är Malin Nyström! 

Av jolin - 8 maj 2011 12:35

Huh, jag och Tina vaknade nyss.

Fick inte sova ifred  med tanke på att alla skulle

ringa till Tinas telefon hela tiden.. Dock var det Jesper och

Andersson som ringde sist nu. Dom tajtade på oss att vi var tvugna

och följa med till Karlstad på bilmässa. Så det blir väll att fixa oss nu,

sen bär det av till Karlstad! 

Av jolin - 8 maj 2011 01:41

Det värsta är ju att jag har fått " Det värsta är ju " på huvudet, helt sinnes ;)

Tänkte bara berätta att jag fortfarande har ont i huvudet... 

Och att kvällen har spenderats med Tina och Angelica, plus lite norska och norrmän. Haha det värsta är ju att vi började läsa norska i Fredags/ igår och 

bara för det kommer det fram två norrmän och frågar om dom får sätta sig brevid oss inne på Max. Haha dom pratade bokmål, Angelica och Tina fattade typ ingenting. Det värsta var ju att jag fattade bara för att jag har varit van med att höra norsk och den norska dialekten typ varje dag ända från 4-6:an haha :) Vi cyklade iallafall ner till Mc Donalds jag och Tina för att möta upp Angelica. Efter att vi ätit så gick vi ner till näset och satte oss på bryggorna och pratade lite. Sedan gick vi upp till Max då jag och Tina köpte två cheeseburgare var. Efter det gick vi ut för att dom skulle röka. Sedan gick vi in igen, då kom norrmännen.Strax efter så kom Angelicas pappa och hämtade oss, sedan körde han hem mig och Tina till pappa. Och nu sitter vi här. Ska nog sova snart :)


Dagen startet bra, hver verre og endte opp bra!
Men  er det at du sover og har god tid!
Puss '

Av jolin - 7 maj 2011 20:10

Fyfan måste jag säga. Det är fan inte min dag idag, och ni får ursäkta att jag svär men det har jag rätt till! Dagen började bra, vi åkte upp til Jörgen påväg dit köpte vi blommor, potatissallad, en till present. Sedan gick vi upp till Jörgen. Satt där och mådde skitbra. Hoppa studsmatta spela fotboll och skit. Ca 25 grader i solen.  Tände grillen, satte mig i en stol med en iskall Redbull i handen. 

Från ingenstans började det att flimmra för ögonen, fick en fläck på båda ögonen. Jag kände hur huvudvärken smög sig på. Gick in tog två alvedon. Lade mig i soffan och försökte sova i väntan på att migränen skulle släppa. Ner istället vart det bara värre och värre.. Jag började skaka, frysa och må illa. Låg i soffan och så kom papap in och sa att maten var klar. Gick ut och åt. Det var så grymt gott det lilla som jag fick i mig.. Vart mer illamående så gick in och la mig. Efter ett tag kom pappa och fråga om jag mådde bättre. Men det gjorde jag ju dock inte. Efter ett tag började min puls stiga som fan. Så pappa tyckte vi skulle åka till lasarettet, men det ville inte jag. Så vi ringde en taxi och åkte sedan hem. När jag kom hem la jag mig i sängen och somnade efter många försök.. Sen vaknad jag utav att Tina ringde, hade inte ont i huvudet eller någonting liknande.. Somnade om en liten stund igen, gick upp och tog ett glas cola. Och började känna att huvudvärken smög sakta tillbaka. Får hoppas att den går över. Orkar inte må så jävla dåligt en Lördag lixom!? Så just nu sitter jag här och väntar på Tina, vi  får se vad vi hittar på!

Av jolin - 7 maj 2011 12:22

Haha ja vad finns det att säga om min familj?

Min familj består av pappa, mamma, syster och såklart våran lilla hund!

Mamma och pappa skiljde sig för 3år sen. Mamam flyttade till Degerfors och

pappa bodde kvar i Karlskoga. Men efter två år så flyttade mamma och syster

till Örebro, och jag flyttade till pappa. Men sen så hände det lite saker så jag

flyttade hem till mamma i Örebro. Jag älskar min familj. Vi kanske inet är perfekta eller precis som alla andra familjer, men jag älskar dom ändå. Skulle verkligen inte vilja byta familj. Vi har våra stunder och minnen!


Mamma heter Charlotte och är 39år.

Pappa heter Mikael och är 43år.

Syster heter Inez och är 17år.

Och jag heter ju Jolin, som ni säkert redan  visste.

Jag är 15 år och fyller 16 år.

Och våran lilla prinsessa till hund heter Alice och är 1år.


Älskar er, ni är dom bästa!   



Ovido - Quiz & Flashcards