nneas

Alla inlägg under november 2011

Av jolin - 9 november 2011 16:47

Tar med mig läxorna och sätter mig i gungstolen med en filt! 

Inväntar Anders, Annette, Amanda och Inez, sedan åker mamma och jag ut till Marieberg! 


 

Av jolin - 9 november 2011 15:00

Musiken på, besök inväntas. Tar mig en kopp kaffe och myser med Alice! 

 

Av jolin - 9 november 2011 14:18

Pigg tjej! Jag vill börja gymma nununu! 

Kom iallafall hem från ksolan vid halv ett-ett. Sjukt ovärt att gå i skolan när man bara har en lektion.. 

Men ska inte klaga, kunde varit värre! Har precis käkat och ska snart plugga lite. Ska kunna kännetecken

på sju parasiter tills imorgon.. Haha roligt värre eller inte.. 


     

Av jolin - 8 november 2011 20:53

Nu är jag så uttråkad. Så lägger mig i sängen och kollar på säsong tre utav min favorit-serie! 

Men som ni alla vet, så uppdaterar jag imorgon! Puss på er :*

 


Av jolin - 8 november 2011 16:33

Trött brud 95 ;) Praktiken idag gick skitbra, hon hade dock fått in mycket snittblommor. 

Hon hade tydligen haft 4 eller 5 begravningar igår, så det hade tagit slut. Men duktig som

jag är så snittade jag allt. Höll på mellan 10-13, och sedan 14-15. Men nu är allt fixat! 

Sedan fick jag plantera om lite, göra några dekorationer och sedan några buketter.

Buketterna bestod utav orkidé/ snittblomma och salalblad.  Orkidén luktade himla gott! 

Men nu ska jag ta det lite lugnt och sedan städa på mitt rum. Men skriver mer sedan! 

Glöm inte ; http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6023

Av jolin - 7 november 2011 23:07

Ska alldeles snart bädda ner mig i sängen och kolla på de sista avsnitten av säsong två utav Two and a half men. Imorgon blir det upp vid nio. Börjar praktiken vid tio. Som jag har längtat efter min praktik nu under lov-veckan! Men som ni alla vet så skriver jag imorgon. Och ni får absolut inte glömma att skriva erat namn på denna sida ; på http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6023 


 



Av jolin - 7 november 2011 20:41

Vi behöver hjälp kära bloggläsare! Eran hjälp, ja all hjälp vi kan få! 


Familjen Pirgul har bott här i Karlskoga, Sverige i snart 6 år och har nu fått ett besked om att de ska utvisas från landet till Afghanistan. Det sjuka är att flytten till Afghanistan innebär fara för hela familjen, det har bekräftats genom brev att familjen sätts i fara genom den här flytten. Hur omänskligt är det inte utav oss i Sverige att skicka iväg en trevlig och snäll familj som detta är till ett land där det pågått krig i flera flera år!? Jag skäms. Jag skäms över vilken situation Sverige tänker sätta dem i. 


Vi här i Karlskoga är mycket upprörda och vill hjälpa dem till att stanna. Det är är inte okej. Men tiden är knapp, Mariam Pirgul har kontaktat en vän och sagt att dagarna är räknade, polisen har nämligen börjat boka biljetter till familjen. Så vi måste göra något nu och det är fort! 


Familjen Pirgul har vänner och även kärleksrelationer till personer här i Sverige. De talar svenska utan några problem, det är en trevlig och skötsam familj, hemskt nog har fadern en svårbotad hjärntumör. Trots allt detta tänker migrationsverket skicka dem till Afghanistan. Familjen kan inte ens språket där, ingen förutom fadern som kan lite granda. 


Jag tänker citera lite information från facebookgruppen "Stöd familjen Pirgul!" (gå med och visa ditt stöd du med!) här:


"Det har beslutats att familjen Pirgul efter utredningar inte får uppehållstillstånd och ska utvisas till Afghanistan.


Den 2 november befann sig familjen på polisstationen i Karlskoga. Efter att familjen inte ville ta ett engångs pass för att utvisas från Sverige, använde 20st poliser våld mot mamman och pappan i familjen. 


Den 2 november blev fadern i familjen tagen av polisen. Den 3 november blev de äldsta syskonen Tarik Pirgul och Marjam Pirgul tagna från resterande i familjen och satta i förvar i Flen tillsammans med fadern. Familjens enda chans är att stanna i Sverige. Gå med i denna grupp och stötta familjen som kämpar för att få stanna kvar!


Familjen känner starka band till Sverige och vill inget annat än att stanna kvar. Barnen i familjen läser på naturvetenskapliga programmet och är ambitiösa och duktiga elever. Familjen har vänner och bekanta och även kärlekrelationer i Sverige.


Är det så här vi behandlar människor i Sverige? Skäms man inte för att vara svensk?



Vill ni hjälpa till och göra skillnad? Skriv till: http://www.regeringen.se/pub/road/C. ).


För att skänka ett bidrag till familjens advokatkostnader används numret: 8452-5,924 129 693-9 (Swedbank) 
Mottagare skrivs antingen: Fredrik Andersson, Christian Andersson, Veronica Ljungström


/ Julia och Johanna Hjorth Säker, grundare av gruppen! "



 Sprid det här inlägget på era bloggar, skriv upp er på http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6023, bidra med pengar, sprid på twitter, facebook ja allt ni kan komma på, kontakta tidningar, tv, radio, bloggar! Hjälp oss att rädda, ja RÄDDA familjen Pirgul! 



Text kopierad från ; http://mylifeaslinnea.blogg.se/2011/november/stod-familjen-pirgul.html#comment

Av jolin - 7 november 2011 19:10

Ovido - Quiz & Flashcards