nneas

Alla inlägg under november 2011

Av jolin - 14 november 2011 14:30

 


Morgonbilder ♥ Haha nejdå, men nu ska jag ta och borsta håret och införskaffa mig ögonbryn och mer färg på ögonfransarna ;) Sen tar jag, mamma & Alice en tur runt spåret, tar med mig kameran så får väl se om det blir några bilder. Man vet aldrig förens efteråt med mig! Haha nej men nu måste jag klä på mig! 

Av jolin - 14 november 2011 13:15

1. Hur gammal är du om fem år? 21 
2. Vem var den sista du träffade? Mamma
3. Hur lång är du? 163-165, vet faktiskt inte.. sist jag mätte mig var jag 163..
4. Vilken var den senaste film du sett? Ehm.. Ladder 49
5. Vem ringde du senast? Lina
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ”Han har inte svarat än:(" till Mischell
7. Var är dagens planer? sota gaalet
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Hatar att prata i telefon, men med vissa människor går det bra. Men jag föredarar nog att smsa om det inte är livsviktigt
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? 2timmar sen 
11. Vilken ögonfärg har du? Blåa/ gråa
12. När vaknade du idag? Don't remember
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja
14. Vilken är din favoritplats? På sandstrand i solen med många fina vänner
15. Vilken plats föredrar du minst? Ouf, jobbig fråga, tandläkaren :$
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har pluggat klart, flyttat hemifrån och njuter av livet
17. Vad skrämde dig som barn? Kommer inte ihåg.. 
18. Vem fick dig att skratta senast? Haha Gusvat i Svensson Svensson
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär :(
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan
22. Hur många kuddar har du i sängen? 5
23. Hur många landskap har du bott i? Ehm två
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Fylla, vad är det?
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Ja, för det mesta
27. Vilken är din favoritglass? Twister i think
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Shoppa och resa! 
29. Tycker du om Kinamat? Namnam
30. Tycker du om kaffe? Jag tycker om koffein
31. Vad dricker du till frukost? Äter eller dricker aldrig frukost..
32. Sover du på någon särskild sida? Har aldrig tänk på det. Höger tror jag.
33. Kan du spela poker? Ja
34. Tycker du om att mysa? Ofc! 
35. Är du en beroendemänniska? Vet inte
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Känner och känner, men Nathalie, Fatima och Ebba
37. Vill du ha barn? Ja
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tyska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Jobbigt val.. 
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och smycken :$
42. Äger du dyra smycken? Beror på vad "dyra" är
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ehm, dido ( Choklad ) :$
45. Vem är den roligaste människan du känner? Hahaha vad jobbigt det vart nu..
46. Välj ett ärr på din kropp? Ett ärr på mitt knä som jag fick för någon vecka sedan då jag skulle möta Linda och drog mig.. 
47. Vad har du för ringsignal? Vet faktiskt inte då jag aldrig har ljudet på :$.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Tror inte det
49. Flirtar du mycket? Vet ärligt talat inte haha
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I mitt badrum
51. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig provat haha
52. Har du fått fortkörningsböter? Nopeee
53. Vilken var den senaste bok du läste? Kommer inte ihåg vad den heter :(
54. Läser du dagstidningen? Ja, skummar igenom och läser det som fångar mitt intresse.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Naaaaaj
56. Dansar du i bilen? Alltså inte riktigt dansar men typ 
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Vet inte haha
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett mobil-nummer ;)
59. När var du i kyrkan senast? Morfars begravning tror jag.. 
60. Vilka personer utmanar du? Go for it dom som vill.

Av jolin - 14 november 2011 12:20

Du behöver varken sol eller salta bad för att få till de där perfekta strandlockarna. Allt du behöver är smarta produkter och en liten nypa fusk. 

Det här behöver du:

Lockframhävande mousse
Klämmor
Hårspray med extra stadga
Saltvattenspray
Hårfön

Gör såhär:

1. Tvätta håret med en lockframhävande produkt. Massera sen in en stylingprodukt som lyfter fram lockarna i håret och ger hårstråna stadga.

2. Kamma upp en mittbena och upp håret i två lika stora delar. Spraya dem med saltvattenspray. Föna håret så att det nästan är helt torrt. Har du gott om tid, eller vill skapa lockarna under natten, hoppar du över fönen helt och hållet.

3. Rulla håret till en spiral, ju hårdare desto tajtare lockar. Snurra sen upp det rullade håret till en boll. Fäst den ovanför örat med hårklämmor. Upprepa sen samma procedur med den andra delen av håret.

4. Föna ”bollarna” till dess att de är helt torra. Låt dem svalna i cirka 10 minuter och släpp sen ut dem. Tada! Fina lockar är ett faktum!

5. Spraya försiktigt lockarna med ytterligare saltvattenspray, så håller de formen bättre. Avsluta med en lätt dusch hårspray för att vara på den säkra sidan!

Av jolin - 14 november 2011 12:18

Är pannan glansig och har sminket ”halkat av” redan till lunch? Med rätt bas och rätt vård håller du huden huden matt och makeupen på plats. Veckorevyn visar hur!

Steg 1: Rengör

Var noga med att välja en mild rengöring när du ska tvätta ansiktet, annars riskerar du att huden känns obehagligt torr och stram. Badda ansiktet med ett återfuktande ansiktsvatten, gärna baserat på vatten eller glycerin. Undvik produkter som innehåller alkohol, det kommer bara irritera och torka ut din hud.

Steg 2: Behandla

Dämpa oljeproduktionen på problemområden som du upplever som extra glansiga med produkter som innehåller salicylsyra. En lermask suger upp överflödig olja från huden och drar dessutom ihop porerna som kan orsaka glansigheten.

Steg 3: Skydda

Huden mår faktiskt bäst om du återfuktar den regelbundet med en creme, lite fukt kommer inte göra huden glansigare. Att den innehåller solskydd är ett plus, för nej, solbränna är inte svaret på ditt problem.

Steg 4: Lägg basen

Ge din foundation en stadig grund med hjälp av en mattande primer. Välj foundation utifrån vilken konstistens du vill arbeta med. Det finns antiglans-foundations i flytande-, mousse-, kompakt-, och mineralform. Fritt fram att välja din personliga favorit med andra ord!

Steg 5: Behåll mattheten

Ha alltid en servett eller så kallade "blotting papers" redo i handväskan ifall du skulle behöva badda bort glans. Fixera din makeup med ett transparent puder, och bättra sedan på med ett matt kompaktpuder under dagen.

Av jolin - 14 november 2011 12:09

Trött brud. Har legat och kollat på Svensson Svensson hela morgonen. Skrattat för mig själv, det är fina grejer det! Ska snart hoppa in i duschen och sedan ta en kopp kaffe. Sen ska jag nog väcka mamma och ta en tur runt spåret. Sedan får jag se vad dagen har att erbjuda! 


 

...

Av jolin - 14 november 2011 00:15

 

Av jolin - 13 november 2011 23:29


Funderar starkt på att lägga mig i sängen och kolla på en film. Vet dock inte vad jag ska kolla på:(

Får kolla vad som finns på datorn och sedan nöja mig med det! För övrigt så ville jag bara säga att jag

saknar mitt hjärtegull, Jesper Pettersson! 

Av jolin - 13 november 2011 22:15

Gammal bild men den får duga hihi :$  


Haha fick precis ett samtal som gjorde mig på så mycket bättre humör. Vissa människor är bara bättre än andra, det är bara så! Äntligen kan jag slappna av känner jag. Eller ah jag hoppas det. Om det nu blir som jag vart lovad! Känns dock väldigt dumt att det var från honom jag fick höra det utav istället för min pappa. Men ey, i don't give a fuck! Ska verkligen göra allt för att återgälda honom. Guldvärd människa haha. Vadå glad? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards